COVID-19 plaatste in 2020 een turbo op trends die al jaren bezig waren en maakte meer dan ooit duidelijk dat digitale technologie voor heel veel bedrijven enorm belangrijk is in de race naar bedrijfssucces.
Het inzetten van digitale mobiele applicaties bij bedrijven is al lang geen trend meer, het is een pure noodzaak geworden. Denk maar aan de vele pakjesbezorgers, die zonder digitale hulpmiddelen onmogelijk hun duizenden dagelijkse verzendingen zouden kunnen verwerken.
De digitalisering van uw fieldservice : ideaal voor buitendienstbedrijven
Hetzelfde geldt voor bedrijven die hun buitendienstmedewerkers op het terrein efficiënt willen aansturen. Van service onderhoud aan machines van een klant tot het onderhoud van een tuin, iedere kleine verbetering online kan een grote impact hebben op de productiviteit en efficiëntie van het werk.
Zelfs anno 2021 werken veel buitendienstmedewerkers nog steeds (deels) met pen en papier. En dat is zonde, want digitaal werken levert zoveel voordelen op. Voor uw bedrijf, uw servicemedewerkers en uw klanten.
Een goede fieldservice oplossing die de operationele taken van uw field service automatiseert maakt het leven voor iedereen een stuk aangenamer. Het ondersteunt u bij de planning en het opvolgen van uw medewerkers, projecten en budgetten.
Hieronder een overzicht van de belangrijkste voordelen en redenen om Field Service software te gebruiken waarmee pen en papier tot het verleden behoren.
1. Tevreden klanten
Met een goede Field Service oplossing plant u interventies op basis van beschikbaarheid, vaardigheden en locatie van uw field service medewerkers.
Op die manier zorg je voor snellere interventies met een hoger slaagpercentage aan een lagere kost.
Via de mobiele applicatie heeft de service medewerker op het terrein altijd de nodige info bij zich. Zo kan hij snel en makkelijk de geschiedenis van eerdere incidenten bij de klant of aan een gelijkaardige machine raadplegen. Het voordeel daarvan ? Hij verliest geen tijd tijdens de interventie en hoeft hij geen collega’s of backofficemedewerkers lastig te vallen.
De klant profiteert mee want de interventie is snel en efficiënt uitgevoerd !
2. Tevreden buitendienst medewerkers
Servicemedewerkers en technici zijn vakmensen. En die willen het liefst zo veel mogelijk tijd besteden aan waar ze echt goed in zijn en het liefst doen : service, onderhoud en reparaties. Dus niet papieren werkorders invullen, zoeken in dikke papieren dossiers, kostbare tijd besteden aan administratie en alle data op een later moment op de computer invoeren.
Met een goede field service applicatie handelen buitendienstmedewerkers alle administratie snel en makkelijk af :
minder fouten
geen dubbele invoer
geen verloren papieren
geen onleesbare handschriften
Hierdoor houden uw medewerkers meer tijd over voor andere werkzaamheden en hebben ze minder frustraties. Een win-win!
3. Tevreden management
Met goede Field Service Software zorgt u niet alleen voor een minder foutgevoelige en minder tijdrovende administratie. Dankzij een kortere doorlooptijd tussen de aanvraag van een interventie en de facturatie zorgt u ook voor een betere cashflow.
Na een interventie registreert uw medewerker ter plaatse meteen de verbruikte goederen, werktijd en verplaatsing en kan er onmiddellijk gefactureerd worden.
Goede planning met de juiste software zorgt ook voor een efficiënt voorraafbeheer. De tijd dat iedereen lukraak wisselstukken uit het magazijn of de dienstvoertuigen meeneemt, is ook voorbij. Gelukkig maar.
De service medewerkers kunnen via de mobiele applicatie doorgeven welke onderdelen ze verbruikt hebben en nakijken hoeveel er nog op voorraad zijn. En in de omgekeerde richting kunnen de backofficemedewerkers ook meteen zien wat er verbruikt is zodat ze de voorraad tijdig terug kunnen aanvullen.
Op die manier wordt alle verbruik nauwkeurig bijgehouden en worden alle verbruikte goederen ook effectief gefactureerd !
U houdt uw voorraadkosten onder controle en uw buitendienstmedewerkers komen niet voor verrassingen te staan tijdens interventies.
Wil je meer weten over slimme Field Service oplossingen en hoe wij u kunnen helpen om klaar te zijn voor de toekomst? Contacteer ons voor een persoonlijk en vrijblijvend gesprek om de mogelijkheden te bespreken of een demo te bekijken.